به دنبال تصمیم سامسونگ برای تولید نمایشگر های OLED برای گوشی های هوشمند سایز کوچک و رونمایی از آیفون جدید اپل در هفته آینده که از نمایشگر OLED برخوردار است، انتظار می رود آیفون جدید سود کلانی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد.
سامسونگ 97 درصد از سهم بازار نمایشگرهای OLED گوشی های هوشمند را در اختیار دارد که ارزش آن نزدیک به 25 میلیارد دلار می باشد.
از زمان تولید سری گلکسی سامسونگ، تقاضا برای OLED های سایز کوچک افزایش چشمگیری داشته است. اولین نمایشگر OLED این کمپانی در سال 2009 معرفی شد و با گوشی سامسونگ گلکسی اس 6 اج از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد. این گوشی با لبه های منحنی به مشتریان نشان داد نمایشگر های پهن می تواند برای گوشی هایی با بدنه ظریف تر نیز استفاده شود.
تام کنگ، تحلیلگر مشهور تفاوت بین نمایشگرهای OLED و LED را منسوب به طراحی خارجی بدنه گوشی ها می داند که نمایشگر OLED به خوبی این تغییر را نشان می دهد، در صورتی که نمایشگر های LED تفاوتی را نشان نمی دهند.
تقاضا برای نمایشگر های OLED رو به رشد است که باعث شده تا کمپانی های دیگر نیز وارد این عرصه شوند.
یکی از کمپانی های چینی با صرف هزینه 17.7 میلیارد دلار، تولید پنل های OLED را افزایش داده است و طبق پیش بینی ها تا قبل از سال 2019 به یکی از بزرگترین کارخانه های تولیدی در زمینه OLED شناخته خواهد شد، اگرچه سامسونگ همچنان از نظر تولید OLED های سایز کوچک پیش خواهد بود.