رقابت میان اپل و سامسونگ در بازار گوشی های همراه در حال حاضر بر ویژگی های متعددی از جمله ایموجی ها متمرکز است زیرا غول بزرگ کره ای در جدیدترین نوآوری خود برای گلکسی اس 9 از این کارکرد نیز رونمایی کرده که نسخه ای کارتونی از کاربر را تهیه می کند.
سامسونگ چند ساعت قبل، در بزرگترین رویداد جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار شد از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی کرد.
گوشی های جدید گلکسی S9 و S9 پلاس از جدیدترین و خلاقانه ترین نوآوری های روز سامسونگ برخوردار شده اند و کارکرد جدیدی دارند که ایموجی های گوشی را برای کاربر اس 9 و اس 9 پلاس، شخصی سازی کرده و در واقع نوعی شخصیت کارتونی سه بعدی را از کاربر می سازد.
این نوآوری سامسونگ، پاسخی به انیموجی های اپل میباشد که در آیفون X از آنها آن استفاده کرده است.
سامسونگ به عنوان بزرگترین سهام دار بازار گوشی های همراه در فصل آخر سال 2017، بیش از 18.2 درصد از سهم بازار گوشی های همراه را به خود اختصاص داد. در واقع مقامات سامسونگ معتقدند که اس 9، به جای اینکه یک تغییر اساسی در طراحی گوشی را در بر گیرد به عنوان نوعی پیشرفت ممتد برای سامسونگ تلقی می شود و به همین دلیل طراحی کلی گلکسی اس 9، تفاوت فاحشی با گلکسی اس 8 ندارد.
رشد بازار گوشی های سامسونگ با ورود گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، جهشی ناگهانی را تجربه خواهد کرد زیرا این دو گوشی جدید سامسونگ از تمام قابلیت های جدید و مدرن سامسونگ برخوردار شده اند.
گلکسی S9 و S9 پلاس به عنوان مدل های ارتقا یافته اس 8، فروش فوق العاده ای خواهند داشت. تکنولوژی صفحه نمایش، ویژگی های دوربین و قدرت پردازش فوق العاده اس 9 و اس 9 پلاس، آنها را به نسلی کاملا متفاوت از تمام گوشی های اندروید تبدیل کرده اند.
سامسونگ قبلا نیز وعده داده بود که با ارتقای قابلیت های دوربین اس 9 و افزودن توانایی عکاسی با کیفیت در نور کم، تجدید نظری اساسی را در دوربین آن ایجاد می کند. البته قابلیت ثبت تصاویر اسلو موشن که امکان تبدیل آنها به GIFS هم وجود دارد یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر اس 9 و اس 9 پلاس است.