سامسونگ نه تنها در زمینه تولید محصولات لوازم خانگی بلکه در عرصه تکنولوژی هوش مصنوعی توسعه یافته نیز از رقبا پیشی گرفته است.
از آنجا که 70 درصد از دیتای جهان در محصولات سامسونگ، تولید و یا ذخیره می شود غول بزرگ کره ای، پرچمدار تولید محصولات ذخیره کننده دیتا است. از لحاظ کسب درآمد نیز باید بگوییم که سامسونگ، پر مشتری ترین شرکت الکترونیک در دنیاست و در این زمینه، حتی غول هایی مانند اپل را نیز پشت سر گذاشته است.
سامسونگ هر ساله بیش از 500 میلیون دستگاه متصل به اینترنت را به فروش میرساند. به نظر میرسد که سامسونگ، همه چیز از رویدادهای صنعتی تا تنظیم اهدافش با AI را به گونه ای در نظر گرفته که چهارمین انقلاب صنعتی را در دنیا برپا کند و قصد دارد محصولات خود را به گونه ای بروزرسانی کند که از هوش مصنوعی استفاده کنند.
سامسونگ سال 2018 خود را با هدف تبدیل شدن به پرچمدار هوش مصنوعی آغاز کرده و به این منظور بیش از 300 دانشجو و کارشناس متخصص را برای تسریع روند تحقیق و توسعه به کار گرفته و قصد دارد بهترین اپلیکیشن های تجاری AI را توسعه دهد.
سیستم هوش مصنوعی بیکسبی نیز با همین هدف برای اولین بار در گلکسی اس 8 به کار برده شد. ورژن 2 بیکسبی نیز جهشی فوق العاده به سمت دستیارهای هوشمند دیجیتال است. در واقع بیکسبی 2، این قابلیت را برای سیستم های هوشمند فراهم می کند تا همه دستگاههای خود از جمله تلویزیون ها، یخچال فریزرها، ماشین های لباسشویی، گوشی های همراه و … را به این سیستم ها مجهز کنند.