سامسونگ به تازگی در همایشی مطبوعاتی به بحث در مورد روندهای آتی و چشم اندازهای در نظر گرفته شده برای بازار تلویزیون ها پرداخت. در این بحث، به افزایش تقاضا برای تلویزیون های صفحه بزرگ اولترا HD اشاره شده است.
در واقع بیش از 40 درصد از درآمد حاصل از فروش تلویزیون ها در بازارهای دنیا به تلویزیون هایی با صفحه نمایش بزرگتر از 55 اینچ اختصاص داشته که سامسونگ درصد بسیار بالایی از این تلویزیون ها را تولید کرده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در حال حاضر تلویزیون های UHD در مقایسه با Full HD از فروش بسیار بالاتری برخوردارند.
سامسونگ در تحقیقی که میان مشتریان تلویزیون های سامسونگ به راه انداخته به این نتیجه رسیده که استفاده از تلویزیون های هوشمند بسیار ساده تر است و بسیاری از این کاربران، تلویزیون های هوشمند QLED را به سایر نسل های تلویزیون ترجیح می دهند.
این تحقیق نشان داده که قابلیت اتصال انواع دستگاههای خارجی و توانایی گردش در وب از طریق صفحه نمایش تلویزیون، برخی از ویژگی های پرطرفدار تلویزیون های QLED سامسونگ هستند.
سامسونگ با اختصاص بیش از 34 درصد از درآمد بازار تلویزیون ها به خود، بزرگترین تولید کننده تلویزیون در سراسر دنیاست و بیشترین سهم بازار لوازم خانگی را در تمام دنیا به خود اختصاص داده است. رکورد ثبت شده سامسونگ برای تلویزیون های صفحه بزرگ 60 اینچی و بالاتر از آن، 42 درصد بوده و این رقم در مورد تلویزیون های UHD نیز به 38 درصد رسیده است.
سامسونگ سعی دارد در استراتژی های خود، قابلیت های بیشتری را در تلویزیون های صفحه بزرگ مانند QLED، و پریمیوم UHD 65، 75، 82 و 88 اینچی و مدل های فلت و منحنی لحاظ کند.