سامسونگ تهیه کننده اصلی محصولات ذخیره سازی جهان می باشد. مدیر عامل سامسونگ ماه گذشته نزدیک به 70 درصد داده های جهان را که در محصولات سامسونگ تولید و ذخیره شده است را فراخواند، به گفته وی ” داده، نفت جدید است” و اشاره بر این دارد که موقعیت مناسبی برای رشد این کمپانی خواهد بود.
به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد به بزرگترین کمپانی در حوزه اطلاعات تبدیل شود. این اقدام می تواند نقش موثری در رشد سامسونگ داشته باشد و نشان می دهد این کمپانی قصد دارد قدم هایی فراتر از گوشی های هوشمند و محصولات نیمه هادی بردارد.
آینده سامسونگ به عنوان بزرگترین کمپانی داده در جهان
کمپانی های قدرتمند در حوزه داده ها به ذخیره اطلاعات مهم، ذخیره تحلیل داده ها، اشتراک گذاری، جست و جو، انتقال و تجسم داده ها می پردازند. اما این چیزی نیست که از سامسونگ انتظار می رود.
با این وجود، سامسونگ اخیرا کمپانی هایی را در این حوزه نظیر، هارمان، Looppay، Viv Labs و SmartThings خریداری کرده است که همه آن ها از فناوری های با ارزشی برای تحلیل و ایجاد داده ها از طریق پلتفورم موبایل، خانه هوشمند و سیستم ارتباطی خودرو برخوردارند.
تجارت داده جدید سامسونگ تا حدی با تجارت تراشه های حافظه این کمپانی در ارتباط است. مقامات این کمپانی اعلام کرده اند، تخصص سامسونگ، دستگاه های ذخیره سازی است و در آینده نزدیک، استفاده از سیستم های ذخیره سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.
هدف نهایی سامسونگ ارائه راه حل هایی برای ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات با تمرکز بر فضا و توان مصرفی است.